zondag 9 april 2017

Paaskip van papier mâché

Knutselen is een van de favoriete bezigheden van onze tweejarige peuter. Experimenteren met verf, tekenen, watten of stukjes papier kleven,...hij doet het allemaal even graag zolang zijn handjes maar niet vuil worden. Een spatje verf moet mama er onmiddellijk afvegen ook als ik hem probeer uit te leggen dat we de handjes wel wassen als hij gedaan heeft met zijn kunstwerkje. Ik wist dus op voorhand voor welke uitdaging ik stond toen ik hem kennis liet maken met papier mâché.
We beplakten samen een ballon (en ja hoor, het ging wonderwel goed!) om er een paaskip van te maken. Het is niet evident om zo'n projectjes te doen met een peuter van net twee, maar ik wil hem zoveel mogelijk ervaringen leren opdoen en nieuwe dingen laten ontdekken.

We lieten de ballon een nachtje drogen en gingen met de verfborstel aan de slag. Mama hield de ballon vast en Seppe mocht hem schilderen (met hier en daar een beetje hulp).

De volgende dag liet ik de kleine man helpen met het tekenen van de hanenkam, snavel, pootjes en vleugeltjes van onze paaskip. Twee handjes die het werk doen, is immers zoveel sneller (behalve met tekenen dan, maar soit). Opplakken deed ik zelf, want een heet lijmpistool en kleine kinderpollekes gaan niet zo goed samen.
Onze paaskip kreeg hier een prominente plek op de kast en Seppe toont ze heel fier aan iedereen die op bezoek komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten