zondag 24 juli 2016

Zakdoeken bij de vleet

Het boek "Me before you" van Jojo Moyes stond al lang op mijn 'te lezen'-lijstje. Toen ik hoorde dat het boek verfilmd zou worden, schoot ik in actie want ik wou het absoluut gelezen hebben alvorens naar de bioscoop te trekken.
Ik las het boek in amper 2 dagen uit (met Seppe in de buurt, een groot succes!). De laatste pagina's las ik op zondagmorgen in bed....mijn favoriete hobby! "Het lief" werd die ochtend helaas wakker door het lawaai van mijn gesnotter en omgeven door papieren zakdoekjes.

De schrijfstijl en het emotionele verhaal grepen me volledig naar de keel. Ik wou dus ook zo snel mogelijk het tweede boek "After you" verslinden.
"After you" boeide veel minder dan "Me before you". Ik deed er dan ook heel wat langer over om het uit te lezen. Achteraf bekeken was het wel een mooi verhaal, maar de uitwerking ervan was iets te langdradig.

Ondertussen heb ik ook de film "Me before you" al gezien...en deze kon me al bijna even had ontroeren als het boek. Een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten