zondag 8 mei 2016

Moederdag

Op deze moederdag denk ik graag aan alle lieve mama's. Mama' die dag in dag uit (en voor sommigen ook nacht in, nacht uit) klaar staan voor hun kleine (en niet meer zo kleine) spruiten.

Ik wil mijn mama bedanken voor het warme nest dat ze me met mijn papa heeft gegeven en dat ze nog steeds aan mij, mijn broer, het lief en de schoonzus, maar evenzeer aan de drie lieve kleinkinderen geeft. De deur staat bij ons thuis altijd open voor een babbel, een helpende hand,...dank je wel mama!
Ik wil ook aandacht geven aan de duizenden en duizenden vrouwen die moeder willen zijn, maar waar het om de een of andere reden niet gelukt is om een kindje te krijgen. De vrouwen die zo graag kindjes zien en die niets liever zouden willen dan een schoppende baby in de buik voelen. Deze vrouwen geven vaak hun grote liefde door aan nichtjes, neefjes of zelfs kindjes die geen familie zijn. Ze adopteren een kindje of ze worden pleegouder. Ik heb ontzettend veel respect voor jullie allemaal!

Ik wens iedereen een fijne moederdag én vergeet ook de "niet-mama's" niet! Ze hebben onze steun en respect vaak meer nodig dan onze vragen die steeds blijven terugkomen ("wanneer beginnen jullie aan kindjes?")!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten