woensdag 27 april 2016

Mini-tripper met girafjes

Na de koffertjes die ik eerder al maakte naar het patroon uit 'Mon Atelier Couture' van Sylvie Blondeau vond ik het hoog tijd om eens een afgerond modelletje te maken uit 'Zo Geknipt 2'.
Het werd een projectje van lange adem. Niet zozeer door de moeilijkheid ervan, maar door allerlei dingetjes die me in het weekend bezighielden: familieweekendjes, communiefeesten,...
Alles staat haarfijn uitgelegd in het boek, hoewel ik af en toe de zinnen toch 2 keer moest lezen om zeker te zijn dat ik goed bezig was. Ik heb nog het meeste problemen gehad met de anorakknoppen, vooral dan de 4 die door de tassenband moesten geslagen worden.

Hier en daar zit er een klein mankementje aan de mini-tripper en mensen die niet naaien zien het waarschijnlijk niet, maar mijn aandacht gaat er toch vaak naartoe. Dat perfectionistisch kantje in mij steekt dan toch weer de kop op.

Al bij al mag ik toch tevreden zijn met het resultaat en zo kan Seppe in stijl op vakantie gaan of op logement bij oma of meterke.
(Grey Canvas Giraffe - De Stoffenkamer
Petrol katoen - Lavvie Ebbel)

3 opmerkingen:

  1. Supermooi - ik heb ook net stof gekocht om eraan te beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf zijn we altijd het meest kritisch op ons eigen werk, terwijl anderen alleen maar je vakmanschap bewonderen! Wat een prachtig koffertje is het geworden, echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen