zondag 23 november 2014

Voor een klein oogappeltje!

Een druk weekend dat ging van dansscholen naar turnzalen, naar sinterklaasbezoekjes en een fijne zwempartij, werd deze namiddag afgesloten met de gezellige babyborrel van kleine Elize.

Elize is het tweede dochtertje van een van de collega's en dus mochten we met z'n allen aanschuiven aan het dessertenbuffet. Dat vroeg om een gepast cadeau! Er stond niet zoveel meer op de geboortelijst toen ik het kaartje ontving en kroop dus achter de naaimachine om zelf iets in elkaar te knutselen.

Het geboortekaartje was er eentje met een appel en dus ging ik op zoek naar een toffe stof met deze herfstvruchten erop. Ik maakte een knuffelwarm dekentje met de kleine spruit haar naam erop en flockte een rompertje met eveneens haar naam en appeltjes.

Een andere collega wou graag een pampertaart cadeau doen en vroeg me om een slabbetje en pampertasje te naaien in hetzelfde appelstofje van Stenzo. (ik gebruikte dit stofje al eens eerder, maar de appeltjes blijven het echt wel goed doen op de geboortekaartjes en dit kleur leunde het dichtste aan bij het kaartje)


Het slabbetje kreeg een dikke badstof als onderste laag zodat smossen echt wel mag! Bovenaan werkte ik af met een kamsnap ipv velcro. (het is een meisje en velcro kan zo gezellig in het haar blijven kleven...vandaar)
 Alles bij elkaar een mooi pakketje voor de kleine meid!
(Stenzo appeltjesstof van bij Stoffen Van Leuven)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten