maandag 17 november 2014

Herfstige kussentjes

Er zat al een hele tijd een ideetje in mijn hoofd om de zetel te voorzien van toffe herfstkussens. Half oktober, tijdens een gezellige boswandeling, verzamelde ik wat bladeren en die legde ik te drogen tussen een dik tijdschrift.

Gisteren vond ik dan eindelijk de tijd om mijn witte stof te knippen voor 4 kussens. Ik ging ook voor het eerst aan het experimenteren met textielverf. Voor eens was ik zo slim om mijn voorzorgen te nemen en trok ik handschoenen aan om met de zwarte DecoArt Textilverf (Rayher) aan de slag te gaan (en gelukkig maar!)
Na een nachtje drogen, kroop ik vandaag dan achter de naaimachine om de kussenslopen in elkaar te zetten.
2 kleine kussens van 40x40cm en 2 grote kussens van 60x45cm.

De kussens werden mooi afgewerkt met de overlock. (wat een geweldige aankoop toch!)
Zo kunnen we knus en gezellig de herfst verder doorkomen in de zetel...onder een dekentje en zalig weggedoken in de kussens!




(Witte stof - bambiblauw)

3 opmerkingen:

  1. Wat een origineel idee!
    Heel geslaagd resultaat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er zelf heel trots op en blij! Leve de zetel om te ontspannen na een hectische dag. En nu nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen