zondag 2 november 2014

Een nieuwe tas voor de kapitein

Er lag al een hele tijd een projectje op mij te wachten. Na enkele maanden van uitstel, besloot ik vorige week de koe bij de horens te vatten en er toch eindelijk eens aan te beginnen.

In april mocht ik al eens oude legeruniformen stuk snijden en in elkaar knutselen met deze leuke Joan als resultaat. Nu puzzelde ik met de andere camouflagekleurtjes die onze Belgische strijdkrachten mogen dragen. Ik koos voor een nieuw model tas naar het recept nr 12 uit het eerste Zo Geknipt boek.

Ik verhoogde het model met 30cm zodat er makkelijk een map in vervoerd kan worden (waarvoor deze tas ook bedoeld is)

De binnenkant kreeg een handig zakje, maar ook aan de buitenkant wou ik een beetje plaats voorzien voor eventueel een portefeuille, gsm,... Daarvoor knipte ik een van de borstzakjes van het uniform en appliceerde het op de voorkant van de tas.
Handig patroontje en handige tas. Ik maak er misschien binnenkort ook eentje voor mezelf, maar dan misschien met langere handvaten want ik ben zo een van die vrouwen die haar tas het liefst over de schouder draagt ipv in de hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten