zaterdag 27 september 2014

Cannelloni met radicchio en kip

Is het door de vermoeidheid van de zwangerschap of door gebrek aan creativiteit...geen enkel excuus kan mijn weinige aanwezigheid hier goedpraten. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Vorige week probeerde ik een nieuw receptje uit met pasta. Sinds mijn zwangerschap heb ik hier nog meer zin in dan anders, hoewel dat voor mensen die mij kennen eigelijk onmogelijk lijkt.

Ingrediënten:
  • 4 verse lasagnevellen
  • 200 g kipfilet in fijne reepjes gesneden
  • 1 radicchio in fijne reepjes
  • 1 liter bechamelsaus
  • 4 plakjes fontina-kaas (opgelet, niet voor zwangere vrouwen want niet van gepasteuriseerde melk gemaakt!)
  • 50 g parmezaanse kaas
  • 1 fijngesnipperde sjalot
  • 1 el gehakte peterselie
  • 2 el olijfolie
  • 2 el boter
  • peper en zout

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 200°C
  • Kook de lasagnevellen beetgaar in lichtgezouten water. Spoel ze in koud water en laat uitlekken op een keukenhanddoek
  • Fruit het sjalotje in olie en bak de kip mee
  • Doe de radicchio bij de kip en laat 5 minuten zacht stoven. Kruid met peper en zout
  • Leg een vel lasagne op het werkblad en bestrijk de smalle kant met 1 el bechamelsaus. (ik vermoed dat iedereen bechamelsaus kan maken, dus ik geef hier het recept niet mee)
  • Leg een plakje fontina op het lasagnevel en een schep van het radicchiomengsel. 
  • Rol op en leg alle rolletjes naast elkaar in een beboterde ovenschaal
  • Overgiet met de rest van de bechamelsaus en werk af met de parmezaan en de peterselie
  • Bak de cannelloni 20 minuten in de voorverwarmde oven

2 opmerkingen: