zaterdag 9 november 2013

Raf de giraf voor Elise

Vandaag werd kleine Elise gedoopt. Voor haar feestje mocht ik de taart verzorgen en ik besloot om in het giraffenthema van de doopsuiker te blijven.

Het was heel wat gepuzzel en geen makkelijke opdracht want er werd geopteerd voor cake en biscuit. Voor zo een grote taart kwam dit de stabiliteit niet ten goede, maar al bij al ben ik wel tevreden over het resultaat. Maar de zelfkritiek is bij mij nooit veraf! (dat moet ook om elke keer een beter resultaat te bekomen)
De onderste laag werd een stevige amandelcake gevuld met champagnebotercreme. De middelste laag werd een chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse en de bovenste laag vanillebiscuit met chocolademousse.
De bovenste laag maakte ik niet te hoog aangezien er nog een zware, dikke giraf op moest komen uit suikerpasta. De nek werd eerst iets te hoog gemaakt om het hoofd te dragen en versie 1 bleef dus ook achter met een gebroken nek. Niet zo makkelijk om een giraf te boetseren, maar de gelijkenis met het kleine girafje van de doopsuiker lijkt me toch geslaagd.
De taart werd nog vergezeld van bijpassende vanillecupcakes voor de kinderen op het feest.
Ik hoop dat Elise een geslaagd eerste feestje heeft mogen beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten