dinsdag 1 oktober 2013

Spuugdoekjes

Telkens er een babykaartje in onze brievenbus valt, begin ik na te denken over wat ik cadeau zal doen. Een van de leukste dingen om te geven is een gepersonaliseerd dekentje, maar sinds kort ben ik ook bedreven in het naaien van spuugdoekjes.

Ik maakte ze al hier en nu is het tijd om een nieuwe lading te maken!


 Knip de vorm van het spuugdoekje uit een mooi katoentje én zachte badstof.
Naai de 2 lapjes stof met de goede kanten aan elkaar en laat een keergat.
Keer het spuugdoekje door het keergat en duw de stof uit. Strijk mooi plat.
Naai op een halve centimeter van de rand. Zo stik je het keergat dicht en zorg je voor een leuk randje als je met een accentkleur werkt.
Ik stik altijd nog een tweede randje op een halve centimeter van het eerste, gewoon ter versiering.
Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten