zondag 15 september 2013

Spinazieball à la Wim Ballieu met slaatje van jonge spinazie en feta

Dit receptje mocht ik al eens uittesten vóór de publicatie van het gehaktballenboek van Wim Ballieu. Ik voorspelde toen dat het gerechtje nogmaals op mijn tafel zou getoverd worden en deze maal werd de spinazieball vergezeld van een slaatje van jonge spinazie, feta en krielaardappeltjes.

Zoals bij alle receptjes die ik meegeef op mijn blog, heb ik hier eveneens enkele aanpassingen gedaan.

Ingrediënten spinazieball:
  • 800 g gemengd gehakt
  • panko (of paneermeel)
  • 100 g spinazie
  • 1 eitje
Ingrediënten spinazieslaatje:
  • 500 g krielaardappelen
  • 800 g jonge spinazie
  • 200 g feta
  • olijfolie, peper en zout
Bereiding spinazieball:
  • Was de spinazieblaadjes en droog ze in de slazwierder of een handdoek
  • Hak de blaadjes fijn en meng door het gehakt samen met het eitje
  • Rol 4 gehaktballen en paneer ze
  • Bak de ballen gedurende 40 minuten in de oven op 170°C
Bereiding spinazieslaatje:
  • Spoel de aarde van de krielaardappelen en kook ze gaar in gezouten water
  • Was de spinazieblaadjes en droog ze in de slazwierder of een handdoek
  •  Snij de feta in stukjes
  • Meeng de kaas door de spinazie en de afgekoelde aardappeltjes
  • Sprenkel er olijfolie over en kruid bij met peper en zout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten