zaterdag 10 augustus 2013

Ohjee...ik kom op tv!

Enkele weken terug kreeg ik een mailtje van Hotel Hungaria, het productiehuis achter Dagelijkse Kost, Groenland en Fabriek Romantiek. Ze hadden mijn blog gezien en nodigden me uit om een "screentest" te doen voor een nieuw bakprogramma op Libelle TV.

Zelf zou het nooit in me opkomen om aan een televisieprogramma mee te doen, maar ik besloot de uitdaging toch aan te gaan. Vorige zondag trok ik dus naar Leuven, met 2 verschillende soorten cupcakes, om een gesprekje te gaan voeren met de mensen van Hotel Hungaria. De stress, die normaal zo hard bij me toeslaat als ik voor een nieuwe uitdaging sta, was nergens te bespeuren en het werd een gezellige babbel over bakken.

Op maandag kreeg ik telefoon met het leuke nieuws dat ik geselecteerd ben voor het programma én met de vraag of ik eveneens, samen met 2 andere geselecteerde kandidaten, in een talkshow wou verschijnen waar een item over bakken aan bod zou komen.

Ik dus donderdag naar Mechelen en de nieuwe thuisbasis van Sanoma én Libelle. Er werd ons gevraagd cupcakes te maken om een eerste klein "wedstrijdje" in het verlengde van het bakprogramma te houden. Ik besloot vanillecupcakes te maken met lemoncurd en meringuetopping, een cupcake die me op zondag al leuke commentaren had bezorgd.
Het werd een toffe namiddag. Het is toch wel speciaal om het eens allemaal van dichtbij te mogen meemaken zo'n opnames en om de creatieve dynamiek van alle medewerkers te beleven. Voor herhaling vatbaar!
Wie benieuwd is om me op tv te zien verschijnen en om te weten hoe mijn cupcake het gedaan heeft in de proefsessie kan afstemmen op Libelle TV op 16 augustus voor de tweede aflevering van De Eerste Show. De talkshow is eveneens te bekijken op Vijf TV (voor de mensen die geen Telenet hebben).
En nu maar in spanning afwachten wanneer de volgende televisieopnames zullen plaatsvinden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten