dinsdag 30 april 2013

Buffet table

Morgen staat het verjaardagsfeestje voor "het lief" op het programma waar ik al het langste naar uitkijk (en de meeste voorbereiding voor heb gedaan). Maar deze hele week staat in het teken van deze verjaardag en dus hadden we gisteren ook al een familiefeestje op het programma staan.

Ik koos om een koud buffet te maken. Iedereen neemt wat en hoeveel hij wil en ondertussen kan ook ik aan tafel bijschuiven. Om al een beetje in de sfeer te komen voor de dessert table die morgen op de planning staat en waarvoor ik het idee ging halen bij Amy Atlas, besloot ik om ook van mijn buffettafel iets speciaal te maken.
Bepaalde van de decoraties die ik morgen zal gebruiken, komen ook hier al terug. (kwestie van in het thema te blijven)

Op het menu: Tomaat-mozarella, gevulde eitjes met garnaal, gerookte zalm met sjalotjes, charcuteriebord, aardappel-appelsalade, salade met gegrilde kip en een curry-dressing en griekse pastasalade met feta.
De leuke vaasjes werden gevuld met appelsap, sinaasappelsap en water om de gezonde maaltijd passend te vergezellen.

Als dessert koos ik dan weer voor iets heel aparts, de nieuwste rage in cupcakeland: cupcakefondue!
Heel leuk en gezellig om doen, zeker als er kinderen in de buurt zijn.

Receptjes volgen nog...eerst bakken we nog een beetje verder voor de dessert table van morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten