zondag 10 maart 2013

Sookie Stackhouse-serie

De laatste weken heb ik niet zoveel tijd gehad om me 'creatief' bezig te houden met breien of met de naaimachine. Dit grotendeels door ziekte en een overvolle kalender, maar de Sookie Stackhouse boekenreeks van Charlaine Harris zit er ook wel voor iets tussen.

Ik ben deze boeken 4 jaar geleden beginnen lezen na 2 afleveringen van True Blood te hebben gezien. En ik was onmiddellijk verkocht! De boeken zijn zo vlot geschreven en met de nodige spanning zodat je altijd wil verder lezen om te weten wat er met onze heldin zal gaan gebeuren. Het genre van deze boeken is urban-fantasy, vandaar de vampieren, weerwolven en elfen, maar er gaat zoveel meer schuil achter deze verhalen.

Aangezien in mei het allerlaatste boek in de reeks zal verschijnen, besloot ik 4 weken geleden om de reeds verschenen exemplaren nog eens te herlezen (uiteraard in het Engels, want het orgineel is altijd beter dan de vertaling.) En nu, 12 boeken later zit ik echt op hete kolen tot "Death Ever After" in mijn brievenbus zal vallen! Ik weet in ieder geval al zeker dat ik Sookie zal missen.

Gelukkig komt er nog een 6e seizoen van de serie True Blood met dank aan Alan Ball, maar die kan de boeken toch niet vervangen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten