vrijdag 22 maart 2013

Keukenschort

Na een winterslaap van 2,5 maand, lijkt de goesting om achter de naaimachine te kruipen in verband te staan met de nakende lentekriebels. Zondag was het zover: de naaikriebels waren terug!

Ik besloot om te beginnen met een projectje waarvoor ik al een hele poos een ideaal stofje had liggen: een keukenshort.
Zondag begon ik geduldig een patroontje over te tekenen, de stoflapjes uit te knippen en zoompjes om te strijken. (ik was al haast vergeten hoeveel tijd en werk er in de voorbereiding van een naaiprojectje kruipt). En toen was het eindelijk zover: mijn naaimachinietje mocht weer heerlijk snorren!

Ik zorgde ook voor een leuk zakje op de schort, verstevigd door de hoekjes in een driehoekje vast te stikken. Achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik de rode biais, gebruikt om de schort aan de zijkanten af te werken, niet heb gebruikt aan de bovenkant van het zakje.
Al bij al een geslaagd schortje en we kunnen er onmiddellijk mee aan de slag in de keuken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten