woensdag 30 januari 2013

The Hobbit

Tijdens onze vakantie heb ik eindelijk "The Hobbit" van J.R.R. Tolkien kunnen uitlezen. Ik was al langer grote fan van de Lord Of The Rings-trilogie en na het zien van de eerste film "The Hobbit an unexpected journey" begon het te kriebelen om het boek te lezen. En dan lees ik natuurlijk het liefst de engelstalige versie.

The Hobbit is het verhaal dat vooraf gaat aan de Lord Of The Rings boeken. Het verhaal neemt ons mee op een gevaarlijk avontuur met hobbit Bilbo Baggings, 13 dwergen en de tovenaar Gandalf. Het kleurrijke gezelschap gaat op tocht om de draak Smaug te verslaan die jaren geleden de dwergen verjoeg uit de Eenzame Berg.

Tijdens de tocht over gevaarlijke bergen en door een donker, duister woud vol met vreemde wezens komt ons gezelschap in aanraking met goblins, trollen en reusachtige spinnen.

Hoewel de Lord Of The Rings-trilogie duisterder is, komen toch veel van deze wezens in deze boeken terug. Echt een voorproefje dus voor de mensen die na The Hobbit gebeten zijn om de volgende 3 boeken te verslinden.

Ik wil niet teveel verklappen, maar ik heb genoten van dit 'kinderboek' en ik kijk al vol ongeduld uit naar de tweede en derde film van Peter Jackson.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten